Skip to main content

De website met verslagen en foto's van door Ron gemaakte wandelingen.

fotopagina etappe 12

Met een iets latere start dan ik eigenlijk gepland had (bus door de drukke wegen gemist) toch van start.
Eerst even langs de Hervormde kerk waar ik even bij het graf van prins Friso geweest ben.
Even verder weer bij de ingang van van het gebied rondom Kasteel Drakensteyn" met een paar Marechaussees staan praten.
De vorige keer dat ik hier langs liep was ik bezig met de "Rond om de Dom" tocht en toen regende het keihard.
Nu was het redelijk goed weer en was het best even leuk om met de bewaking van prinses Beatrix te praten.
Helaas kreeg ik ze niet zo gek om voor mij een foto van het kasteel te maken,
wel kreeg ik de tip om een stukje verderop goed door de bebossing te kijken.
Op enkele plaatsen was dan het kasteel wel zichtbaar.
Zelf had ik ook al gezien dat er een bospad achter de tuinen liep en daar wilde ik ook wel even proberen om iets te zien.
Maar helaas, het kasteel was aan het zicht onttrokken.
Ik kan mij van heel lang geleden nog wel herinneren dat een deel ervan wel zichtbaar was, maar ja ook het bos groeit door.
Verder maar weer door het bos heen.
En of de duvel er mee speelt: weer geen stickers meer te vinden en op het kaartje in het boekje zou ik zeggen rechtsaf.
Nou, dat bleek dus weer een fout te zijn.
Navragen bij een horeca pand waar men blijkbaar in een vergadering was en er ook al niet uit kon komen.
Dus ik besloot maar terug te gaan naar waar ik afgeslagen was.
Bij een toevallig passerende boswachter nog na gevraagd,
maar hij was nog maar kort in het gebied werkzaam en moest dus ook al zeggen dat hij het niet zeker wist
Bij die kruising aangekomen ben ik toen maar rechtsaf gegaan, het eigenlijke rechtdoor.
Dit was een hele lange rechte weg.
En ik kwam eindelijk langs de camping die in het boekje genoemd werd. Eindelijk weer een aanknopingspunt.
Bij het einde van deze weg vond ik ook eindelijk weer eens een markeringssticker die mij naar rechts stuurde.
Dat klopte, echter ik wilde even naar het kasteel Hooge Vuusche toe om daar een paar foto's te maken.
Dus ik ging eerst een stukje naar links, om dan een kwartiertje later de route weer op te pakken richting Baarn.
Dit pad ging dan wel weer door het bos heen. Bij het al hele oude eethuys/cafe: de Generaal was weer het einde van de etappe.